čtvrtek 19. dubna 2012

Mrkvový cheescake

Vedena chutí na mrkvový dort jsem se rozhodla poprvé v životě upéct cheescake. Všem ho můžu jen doporučit...je opravdu výborný, lehký, snadný a mrkvový :-)

Recept a úvodní fotku mám z blogu  http://www.dulce-de-leche-blog.com/  a myslím, že toto není poslední věc, kterou od této slovenské blogerky dělám. Má tam opravdu lákavé recepty, krásné fotky a ještě jako bonus je to moje jmenovkyně :-)


Budete potřebovat:
dvě šikovné ruce, několik misek, dortovou formu o průměru 24cm, asi dvě hodiny času, troubu schopnou teploty 170°C a


1 PL rozpuštěného másla 
1 1/2 hrnku cukru (já dala jen 1 hrnek a úplně to stačilo, kdo má radši méně sladké, může dát i méně)
2 mrkve
1000 g krémového sýra (nesehnala jsem obligátní philadephii, u nás v Albertu jí nemají, tak jsem použila toto http://www.mlekarna.cz/produkty/fenix-smetanovy-syr-13.html )
4 vejce
1/2 ČL muškátového oříšku
1/2  ČL skořice
1 ČL mletého zázvoru
1/4 ČL soli
1 1/2 ČL vanilkového extraktu
a na korpus:
1/2 hrnku pražených pekanových ořechů (použila jsem vlašské, neb jsem nevěděla kde sehnat pekanové)
1 hrnek rozdrcených máslových sušenek
4 PL rozpuštěného másla (ale nepřehánějte to, potom to blbě drží, jen tak aby se s ním dobře pracovalo)
3 PL cukru 
1/4 ČL soli
Na ozdobu:
marcipánové mrkvičky (ale nemusí být)
Rozemelte ořechy, pokud jako já nemáte už opražené tak je opražte, nechte zchladnout a potom rozemelte. Smíchejte oříšky, sušenky, máslo, cukr a sůl a udělejte z toho korpus ve formě. Normálně to tam namačkejte, vypadá to trošku jako, že to tam nebude držet, ale speče se to. Šup s tím do trouby předehřáté na 170°C a nastavit budík na 15 minut.
Než korpus vychladne uděláme si vršek. Mrkev nastrouhejte, na pánvi si rozpusťte máslo a mrkev na něm s cukrem povařte....krásně to pustí šťávu a barvu. Až mrkev změkne, máte hotovo. Dejte vychladit.
Krémový sýr vyšlehejte s cukrem do hladka, vzala jsem na to šlehač, ale je to zbytečné, stačí i vidlička, jde to samo. Šup tam vejce, vystydlou mrkev (i se šťávou), všechno koření (zázvor atd.) a vanilku a mícháme mícháme až máme hladký krém. Nalijeme to všechno na korpus. Do trouby si dáme na dno hluboký plech plný vody a pečeme to všechno pěkně společně kolem hodinky. Já ho tam měla 80 min a mám ho hodně bledý. Rozhodně ho nemám tak krásný jako autorka receptu, takže si  myslím, že potřebuje ještě víc času. Asi záleží jak vám peče trouba. Takže po hodině kontrolovat a přidávat po 5-10minutách na budíčku dokud vám nebude připadat nejkrásnější ;-)
Když už je nejkrásnější tak vypněte troubu a nechte cheescake vychladnout s otevřenými dvířky, prostě jen pootevřete dvříka, naší troubě například ta škvíra drží, komu ne, dejte si tam špejli. Ať je tam prostě tak 10cm škvíra. Až vystydne šup s ním do lednice na aspoň 6 hodin.
Potom už jen ozdobit mrkvičkami nebo rovnou sežrat :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat