neděle 3. dubna 2016

Velikonoční beránek jako biskupský chlebíček

Velikonoce jsou za námi a já letos pekla tak dobrého beránka, že se o recept na něj chci podělit. Dá se totiž klidně upéct i jako bábovka, nebo ve tvaru hřbetu jako klasický biskupský chlebíček. Opravdu moc dobré, tak akorát sladké těsto. Jen se po něm zaprášilo :-)


Budeme potřebovat 6 vajec, 280g rozpuštěného másla (Hery),140g cukru krystal, 100g cukru moučka, špetka soli, 1 vanilkový cukr, 280g hladké mouky, 1/2 prášku do pečiva, 70g nasekaných vlašských ořechů, 200g kandovaného ovoce, 3 kapky citronové šťávy, 70g na hrubo nastrouhané hořké čokolády + poleva kdo chce.

Postup je následující: 
vejce rozdělíme na bílky a žloutky. Z bílků, soli a moučkového cukru ušleháme tuhý sníh. Žloutky, máslo, cukr krystal a vanilkový cukr utřeme do pěny. Vedle v míse smícháme mouku, prášek do pečiva, kandované ovoce, ořechy a čokoládu. Dobře promícháme aby se ovoce obalilo moukou, neklesne potom na dno formy.
Jemně smícháme žloutkovou pěnu se sněhem a následně i s moukou. Nalijeme do předem vymazané a hrubou moukou vysypaní formy a pečeme při 170°C asi 50 min. Čas berte jako orientační, každý podle své trouby. Já mám například plynovou, takže dosáhnout v ní 170°C je prakticky nemožné, pekla jsem tudíž chvíli na 150°C a potom asi tak na 190°C až 200°C a byl upečený po nějakých 40-45 min. Zkuste špejlí to je nejjistější metoda ;-)
Po vychladnutí můžete pomatlat polevou. Těsta je hodně, mám formu na beránka jen malou takže jsem upekla ještě stromeček. Pokud jste na tom tedy stejně jako já, rozhodně upečte z poloviční dávky a nebo počítejte s tím, že budete mít ještě bábovku:-)
Závěrem pár tipů:
  1. místo šťávy z citronu jsem dala citronovou kůru z pytlíku od Kotány, protože neumím číst a zaměnila jsem šťávu a kůru, vůbec nic se nestalo.
  2. kandované ovoce kupuji nejraději v Lidlu. Mívají takové vaničky s pomerančovou a limetovou příchutí. Ale prodávají to vesměs všude i z Tesca jsem ho jednou měla. Existuje to dokonce i jako mix příchutí.
  3. poprvé jsem na celý recept použila robot a jsem unešená, nejenže sníh z 6 bílků se ušlehal úplně sám, ale nemusela jsem se ani pracně smíchávat s těstem, všechno udělal stroj. Bála jsem se, aby se mi nesrazil sníh, ale fungovalo to báječně, Takže rozhodně doporučuju si takového mazlíka pořídit :-) Já mám Sencor, vypadá trošku jako Kitchen Aid a nestojí tolik.







Žádné komentáře:

Okomentovat