středa 6. dubna 2016

Živáňská hovězí



Protože nejsem z těch co by odmítaly předpřipravené jídlo, často a ráda používám různé hotové omáčky. Tahle konkrétně byla v březnovém brandnooz boxu. Zaujala mne natolik, že jsem se rozhodla ji hned vyzoušet, narozdíl od jiných věcí z boxu, které tu kolikrát leží i několik měsíců než na ně dojde řada :-)

Recept byl uvedený na letáku v boxu, pouze jsem si ho trošku upravila, protože jsem se rozhodla ho vařit ve svých Zepter hrncích a kdo se někdy s tímhle nádobím setkal, tak ví, že tam to funguje trošku jinak. Vlastně úplně opačně než běžné vaření. Kdo to nezná, jen v rychlosti řeknu, že se v hrních vaří bez tuku, holé maso (nijak neochucené) se dá na dno rozpáleného hrnce, nechá se opéct, otočí se a teprve potom se osolí, opepří a okoření. Přídá se cibule atd. a přidá se druhé patro kde vaříte přilohu, tu vám vaří pára vycházející ze spodního hrnce. Zní to trošku jako sci-fi, ale je to super. I když tedy cena těch hrnců už tak super není. Ale musím říct, že jsem nikdy nelitovala.
Ale k receptu.
Potřebujeme:
750g roštěnek (já měla jen půl kila zadního hovězího, protože roštěnky v Albertu neměli)
60g oleje (dělala jsem bez)
50g slaniny (dala jsem 100g)
1 cibule
100g živáňské omáčky (dala jsem jí tam celou)
3dl vývaru (dala jsem vodu)
80g křenu
1 lžička paprikové vegety (dala jsem od oka papriku a normální vegetu)
pepř
sůl

Postup:
Maso jsem rozklepala paličkou (aby sousedi věděli, že nejsem socka a taky jím maso :-) ), cibuli nakrájela na drobno, slaninu na kostičky. Maso opečeme z obou stran na oleji (já jsem ho prostě hodila do hrnce bez oleje, myslím, že i teflonová pánev to dá klidně bez oleje). Maso dáme bokem a ve výpeku restujeme cibuli a slaninu, přidáme omáčku, paprikovou vegetu a zalijeme vývarem. Povaříme.
Maso na talíři přelijeme omáčkou a podáváme s bramborem nebo hranolky. Na ozdobu se výborně hodí křen.

Já jsem tedy jedla bez křenu, dala jsem si k tomu obyčejné brambory ve slupce a bylo to moc dobré. Omáčka je lehce pikantní, a jde použít na jakékoliv maso. Rozhodně můžu doporučit, na chatu třeba úplně skvělé jídlo :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat