středa 30. ledna 2013

Clean it and paint it

Tak nějak by mohlo znít aktuální motto bytu. Pořád se totiž jen něco utírá a potom natírá. Chvílemi mi z toho jde hlava kolem, ale za poslední týden a něco jsem s tím vším hodně pohnula a i některé věci jednoznačně rozhodla a to mě drží při životě, protože to začíná vypadat jako můj byt snů. I když výsledek je pořád ještě hodně daleko.
Po týdnech hledání jsem si konečně vybrala nové umyvadlo do koupelny a k němu ladící skříňku a další nábytek. Taky mám konečně byt plný kýblů s barvou abych mohla malovat jako vzteklá. Jenže než se začne malovat musí se v koupelně udělat spáry a v kuchyni milion věcí. Ale tonovačky už mám, takže až to přijde, budu připravená.

Hodně jsem se věnovala koupelně. Natáhla jsem silikon kolem vany a když se mi po dvou dnech podařilo konečně umýt dlaždice zjistila jsem, že silikon nedrží a tak jsem ho musela oloupat. Následovalo bělení spár. Chvíli jsem myslela, že mě trefí šlak, ale to jsem ještě netušila že to natírání je to nejlepší co mě na té akci čeká.


before & after....v téhle fázi to vypadalo docela dobře.... 
Barva se ale musí z dlaždiček umýt, tedy v místech kde je namatláno kolem spáry. No a ukázalo se, že jediné místo kde to opravdu pořádně drží je na vaně. Protože jenom na vaně je skutečně spárovací hmota, zbytek koupelny je udělaný betonem a na tom to drží jen tam kde se tomu chce :-( Tak padlo rozhodnutí, že se spáry vyškrábou a udělají znovu. Na kousku jsme to vyzkoušeli a vypadá to dobře, ale je to tak strašně pracné, že nevím nevím jestli se nám někomu chce (byť otec tvrdí, že mi to vyškrábe). Začínám zvažovat natření. Sjednotila by se tím barva dlaždic a skrylo by to šrámy způsobené padesáti lety používání.

Po fiasku s dlaždicemi jsem se dala aspoň do malování, protože to je takové nenáročné a výsledek je v podstatě 100% jistý. Ukázalo se to jako náročnější než jsem čekala, protože je tam na každém centimetru zdi jiná omýtka a tak to v průběhu vypadalo tak strašně flekatě, že jsem se děsila výsledku. Výsledek je ale boží :-)

 před a v průběhu....

záchod je hotov :-)

 a koupelna...

 after...(ještě je to trošku mokré)
Při pohledu na vymalování se ukázalo, že současná podlaha je trošku fuj a tak už mi leží nová v ložnici na stole.

A protože jsem avizovala velké pokroky tak musím zkonstatovat, že už mám zásuvku :-)

no a kromě zásuvky jsme ve volné chvíli taky otloukli dlaždice v kuchyni. Aneb není nad to když se věci dělají strojem. Kamarád co mi přišel udělat zásuvku vytáhl sekací kladivo a za 10 minut byly dlaždice na zemi. Loupali se jak šlupka z pomeranče. Takovou radost jsem už dlouho z ničeho neměla.


uklizeno....:-)
bylo toho ještě o dva pytle víc, ty už byly tou dobou v kontejneru.
Mou dětskou radost z omlácených dlaždic ještě umocnilo víkendové odendání vrchních skřínek. Nebyly dole padesát let takže to podle toho vypadalo. Pěkně jsem to všechno oluxovala, natřela bílou barvou na prevenci proti plísním a je to hned o moc lepší. Z boku jsem natřela už i vestavnou skříň aby to bylo pěkně připravené na návrat skříněk na zeď. Jedna už je hotová, druhou to čeká příští víkend.

before
after


Teď jsem ve fázi kdy váhám zda posunout plyn a řeším předělání vody v kuchyni. A taky tedy hlavně čekám na výplatu , protože ta předchozí už trošku došla a ono toho s 95,- korunami na účtě moc nenakoupíte :-)

5 komentářů:

  1. jedn tak dál jde ti to pěkně od ruky :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, ráda bych tě pozvala na svůj blog . Předem podotýkám, že mi nejde o reklamu, ale o to, aby se o problematice, které se na svém webu věnuju, dozvědělo co nejvíce lidí a poučilo to tak laickou veřejnost, která je většinou jen plna předsudků. Blog je věnován poruchám příjmu potravy a hlavně boji s těmito nemocemi. Nehodlám se řadit k thinspo nebo podobným komunitám. Na blogu najdeš i trochu z cesty mým životem, každodením bojem s PPP, ale také spoustu rad a tipů týkajících se kosmetiky, fotek, článků o mně samé, beauty vychytávky, recenze, recepty, které nikde jinde nenajdeš a mnoho dalšího. Kdyby tě blog zaujal, budu moc ráda, když zanecháš komentář nebo se můžeš stát dalším z mých ctěných "followers". Budu se moc těšit na tvou návštěvu a přeji krásný zbytek dne. Andie :)*
    www.andie-chambers.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. No, taky jsem nedávno řešila spáry v kachličkách. Obklady jsme ale měli pěkné ale šedá původní spárovačka byla zlo. vyškrábat to nešlo, byla fakt bytelná. takže jsem to vysavovala, vyčistila a pak štětečkem bílou barvou přetírala :-) ve výsledku to za to stálo.

    OdpovědětVymazat
  4. Horší to bylo po výměně dlaby na podlaze... nová, krásná se ukázala být kluzká jak sviňa :-) fakt stačila kapka vody, bosé nohy a člověk si připadal jko na kluzišti. Přítel to vyřešil nějakým sprejem proti klouzání co sice strašně smrděl (něco na tento způsob http://www.vmbal.cz/protiskluzove-osetreni-dlazdic ale funguje to. jakou jsi nakonec zvolila barvu na ty obklady na vaně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec jsem to vyřešila tak, že jsem koupila bílou barvu ve spreji a celé to nastříkala, takže to teď vypadá více-méně všechno stejně bílé :)

      Vymazat