pondělí 10. června 2013

Výstava kaktusů, sukulentů a masožravých rostlin

V Botanické zahradě UK v Praze Na Slupi se jako každé jaro (a také podzim) koná výstava (i prodejní) kaktusů, sukulentů a masožravek. Je tam až do 16.6. takže kdo by si chtěl jít něco koupit, pořád má možnost ;-)
Musím se přiznat, že jsem letos byla poprvé, v letech předchozích jsem o výstavě vždycky jen slyšela od mámy a jsem moc ráda, že jsem šla. Už se těším na podzimní.
Výstava masožravek v horním skleníku je maličká, ale pěstitel si přijde na své a má možnost si tu i rozšířit svou sbírku. A nebo jako já, jí započít :-)
V dolním skleníku jsou potom kaktusy a sukulenty. Krásná i stálá expozice, ale vystavené kusy od jednotlivých pěstitelů jsou přímo pohádkové. Jarní výstava má velkou výhodu, že je v období kdy velká část kaktusů kvete, takže má člověk jedinečnou možnost vidět je v plné kráse. Já mám tedy slabost spíše pro sukulenty, přijdou mi trošku jako rostliny z jiné planety, jiného světa nebo z nějakého sci-fi filmu. A navíc nepotřebují moc zalévat což je pro mě ideální kytka, protože má šanci že přežije :-)
 Ale dost bylo řečí, podívejte se na fotky, ty dokážou říct o moc víc...



















A závěrem k prodejní části výstavy, tedy hlavně té kaktuso-sukulentní. Mají tam toho mraky a za velmi příznivé ceny. Myslím, že každý si tam vybere ať už chce jen malinký kaktus, nebo obří sukulent :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat